Elektrika - kde může být problém?

Doporučujeme přečíst všem novým návštěvníkům fóra, na spoustu vašich dotazů naleznete odpověď zde.

Pomohla vám tato rada?

Ano
6
100%
Ne
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů: 6

Uživatelský avatar
Mystique*
Squadra Azura
Squadra Azura
Příspěvky: 618
Registrován: pát zář 26, 2008 6:45 pm
Bydliště: Uganda
Kontaktovat uživatele:

Elektrika - kde může být problém?

Příspěvekod Mystique* » stř říj 01, 2008 1:06 am


Než začnete hledat (řešit) problémy kolem elektriky
(např.startování a pohasínání žárovek,atd.), zkontrolujte následující:


1/ čistotu spojů na okách na baterii:
I když není na oku baterie viditelná oxidace,neznamená to že je spoj mezi vývodem baterie a okem kvalitní.Je třeba oko sundat a vyčistit styčné plochy.Doporučuji nepoužívat smirek ale jemný pilník protože se ze smirku uvolňuje brus(kámen) a ten je zdrojem přechodových odporů.Po vyčištění a pečlivém utažení (s citem) přemáznout vývody baterie čistým tukem. Pro zajištění dlouhodobé kvality kostry je důležité zamezit přístupu vzduchu. Nejosvědčenější je asi pečlivě utažený spoj přemáznout slabou vrstvičkou čisté vazeliny.Tím se zabrání možné oxidaci spoje.


2/ kontrola dostatečného nabití baterie:
Tady bych jen za všechny uvedl typický příklad:



Autor: Márli

S tím hledáním těch závad máš pravdu hledal jsem všude možně , od výměny baterky po výměnu starteru a nakonec jsem vzal baterku od kamaráda z auta ,kterej zrovna přijel , otočím klíčem a auto bafá jak pomynutý . Takže baterky co mám doma i když vystupujou jako nabitý tak jsou na ho*no , hold budu muset koupit novou a auto jede.
Dík všem za rady ,aspoň jsem proběhl v autě všechny spoje a kostry a pod.



Nezapomeňte si přečíst návod výrobce, jak o váš typ baterie pečovat (dolívání elektrolytu, kontrola, atd.)


3/ kontrola VŠECH koster (všechny hnědé dráty)
Pokud při vašich jakýchkoliv opravách narazíte při demontáži (montáži) na hnědý drát, udělejte si chvilku i na prevenci v elektroinstalaci. Rozhodně se vám to vyplatí!
Doporučuju očištění všech ok a šroubů. A hlavně, pokud je pod jedním šroubem více vodičů, tak mezi všechny oka vkládat jedině korunkové podložky (tzv.kousavky). Podložky samozřejmě patří i pod hlavy šroubů a matek. Protažení závitů závitníkem taky není na škodu. Pod styčnou plochou šroubu (karoserie,matky) musí být čistý stříbrný kov (pozor na kit, barvu aj.). Pro zajištění dlouhodobé kvality kostry je důležité zamezit přístupu vzduchu. Nejosvědčenější je asi pečlivě utažený spoj přemáznout slabou vrstvičkou čisté vazeliny. Nikdy nemažeme styčné plochy ale zamázneme celý spoj včetně šroubu (matky).


4/ kontrola-vyčištění všech konektorů:
I když má Calibra jedny z nejlepších konektorů jaké jsem měl možnost kdy vidět, je třeba o ně u takto "starých" vozů pečovat. A to především vně kabiny, hlavně motorový prostor spodek vozu atd.. Pokud při jakékoliv činosti na autě uvidíte konektor, věnujte mu chvilku ze svého drahoceného času. Konektor rozpojte, zkontrolujte čistotu jednotlivých
pinů, prostříkejte (piny) oba kusy KONTAKTOLem (nebo jiným vhodným čističem kontaktů) a několikrát spojte a rozpojte. Tím se piny očistí a nakonzervují (podle použitého čističe kontaktů). V místech kde jsou konektory vystavený velkým rozdílům teplot a vodě, především konektory v prostoru motoru, k ABS, k nádrži (plovák,čerpadlo) atd. Doporučuju konektory opět (po spojení) přemáznout slabou vrstvičkou čisté vazeliny (já osobně používám silikonovou). Nepodceňujte přichycení drátů (kabelových svazků,konektorů) ke karoserii. Nikdy nesmí docházet k odírání nebo snad prodření izolace drátů. K tomuto díky špatně uložené elektroinstalaci dochází. V prostorech jako je palubní deska (dveře,prostor kufru,atd.) dokážou nepřipevněné konektory vydávat nepěkné zvuky jako je chrastění a klepání při určitých otáčkách.



Jak vidíte je vše jen o čistotě kontaktů a zamezení přístupu vzduchu do spojů. Pokud si uděláte chvilku na tuto prevenci nebudou se vám stávat typické závady elektroinstalace u OPELa (a jiných vozů) jako je nekontakt v konektoru, upadlý drátek atd.
Až na pár vyjímek (palivové relé,aj.) je Calibra osazena kvalitními spolehlivými moduly.

Pokud na vaší Calibře už někdo zasahoval do original elektroinstalace (neony,muzika atd.) je potřeba o tom informovat v poptávce řešení vašeho problému, protože většina zásahů se kterými jsem se setkal jsou provedeny "neodborně" a jsou zdrojem poruch.


_____________________________________________________________

článek sepsal BorekX




Já mohu pouze dodat, že jakýkoliv problém s elektroinstalací se vždy špatně odhaluje a proto je lepší těmto problémům předcházet správnou a včasnou prevencí.

Například moje osobní zkušenost s problémem v elektroinstalaci se projevovala špatným startováním, startér točil na výbornou, ale motor naskočil vždy až při vypínání klíčku a jak se později ukázalo, celý problém byl pouze ve špatném ukostření motoru.



_____________________________________________________

Rady pochází od některých našich technicky zdatnějších členů,
kteří ovšem nenesou žádnou zodpovědnost v případě vaší nešikovnosti.
Texty byly převzaty z původního fóra.


Uživatelský avatar
Mystique*
Squadra Azura
Squadra Azura
Příspěvky: 618
Registrován: pát zář 26, 2008 6:45 pm
Bydliště: Uganda
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Mystique* » úte led 20, 2009 1:26 pm

Doplnění článku - Elektrika, kde může být problém


Přikostření motoru


Pokud se vám nechce lést pod auto k zjištění jestli je přikostření motoru OK,
potom si přikostřete motor sami na přehledném a hlavně dostupném místě.
Získáte tím 200%ní přikostření motoru čímž předejdete možným "závadám",
které se projevují nepravidelným chodem motoru, nesmyslné hlášení od snímačů na motoru atd.
I toto může mít na svědomí nekvalitně přikostřený motor.

Nejspolehlivěji se dobře přikostřený motor pozná tak že si vemete Voltmetr
a jeden měřicí hrot dáte přímo na autobaterii na mínus pól,
druhý měřicí hrot na kovovou část motoru (nejlépe sání, protože to je nejpřístupnější).
Potom už jen nastartujete a sledujete napětí vznikající mezi kostrou motoru a kostrou baterie (hlavně při točení startérem).
V ideálním případě se vám objeví nula Volt.

Komentář k fotkám

1)
Průřez kabelu minimálně 25mm a oka na koncích kabelu doporučuju nejen zalisovat ale i zacínovat (zaletovat)

Obrázek
Obrázek
Obrázek



2)
Šroub na převodovce jsem zvolil z důvodu blízkosti ke startéru = největší odběr proudu
a blízkosti k autobaterii respektivě hlavnímu kostřícímu bodu karoserie.
krátky kabel = menší odpor

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek


Závěrem jen snad to, že i přes absenci jakýchkoliv náznaků špatně přikostřeného motoru
jsem si tuto "doplňkovou" kostru instaloval do svojí V6tky.

Prevence = nejedu na laně.

_____________________________________________________________

článek sepsal BorekX




Já opět dodám, že mne tento jednoduchý zákrok vyřešil můj problém se startováním,
a Jiskra teď opravdu hází jiskru a startuje tak jak má.

.


Zpět na “FAQ - Často kladené technické dotazy”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host