Etanol 85 / E85

obecné názory a diskuze...
Uživatelský avatar
m.artty
Opatrný diskutér
Opatrný diskutér
Příspěvky: 112
Registrován: čtv pro 17, 2009 10:41 pm
Bydliště: Litvínov

Příspěvekod m.artty » úte bře 26, 2013 12:20 am

Omega B2 2,5 TD - spotřebák
Calibra 2,5i V6 - těžítko do druhé garáže
Kadett GSi cabrio - těžítko do garáže

Uživatelský avatar
Tydou
Diskutér - Spamer
Diskutér - Spamer
Příspěvky: 2148
Registrován: ned zář 28, 2008 9:18 pm
Bydliště: Brandýs nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tydou » úte bře 26, 2013 7:33 am

***Calibra V6 forever***
***MístoAdministrátor webu calibra.cz***
Tydou bez Týdi, ne bez Tydoua, to i hluchej vidí že to zní blbě

Calibra V6 r.v. 96
Calibra Turbo 4x4 r.v. 93

Uživatelský avatar
Biggest
Squadra Azura
Squadra Azura
Příspěvky: 1168
Registrován: ned zář 28, 2008 11:30 pm
Bydliště: Dálný východ

Příspěvekod Biggest » úte bře 26, 2013 8:49 pm

X30XE, F23, Quaife, Eibach+B6, etc.

Long
Diskutér - Tlachal
Diskutér - Tlachal
Příspěvky: 669
Registrován: úte pro 02, 2008 2:21 am
Bydliště: Lachov/Náchod

Příspěvekod Long » stř bře 27, 2013 3:08 am

Hm....zajímavé....
Preferuji sekvenční LPG + HHO generátor
Můj Chrysler 3.8 V6 (spotřeba 12-18l/100km) ethanol zkousne i bez jednotky ale proč to tam lejt.....když na to akorát startuju a zrovna tohle E85 nezvládá tak dobře jako BA95.

Jinak pro dojíždění do práce a na krátké vzdálenosti doporučuji elektromobil....pořizovací cena je sice vysoká ale náklady na provoz a údržbu jsou minimální (v případě dobrých baterek). Stačí sehnat starší elektromobil na papírech (Škoda Favorit,Fiat Panda,Citroen Berlingo, Saxo, Smart FT, Renault Twizy, Peugeot atd....cca 100-150tis kč).
Ideální je možnost dobíjení z cizích zásuvek, jako třeba v práci, u rodičů, u návštěvy atd....pak se dá jezdit třeba za 20hal/km..... a když se dá na střechu dodtatečně výkonný solární fotovoltaický panel...tak to bude jezdit ještě za míň.



Pro opravdu extra setřílky....doporučuji starýho,nepřeplňovanýho, diesela a do něj lejt všechno od rostlinejch až po hydraulický a provozní oleje, pochopitelně použitý (zdarma).....sice to hulí ....ale jede.....

A takovejch rad mám v kapce.....pche.....hafo.....akorát palivové články a jaderná fůze, jsou přeci jen trochu složitější pohony. Tam už je potřeba mít alespoň výučák v oboru opravář zemědělských strojů apod.....pár týdnu na střední škole výhodou.


future alternative...
Opel Calibra 2.5 V6 ; Opel Calibra 2.0 Turbo ; Opel Combo 1.6 ; Ford Mondeo 1.8 Kombi ; Opel Vectra B 1.8 Caravan ; Chrysler Grand Voyager AWD 3.8 V6 AT ; Nissan Patrol 2.8 ; Fiat Ducato 2.5 TD ; Honda Silver Wing 600 ; Zetor 3011 ; Zetor 4511 ; Ostrowek K162.
Povinné ručení je moje noční můra...

Beny
Zanícený Diskutér
Zanícený Diskutér
Příspěvky: 430
Registrován: úte zář 30, 2008 6:30 pm

Příspěvekod Beny » stř bře 27, 2013 8:29 am

Hm, akorát na řízenou jadernou fůzi ti nebude stačit pár týdnů na střední škole. Tu ještě lidstvo nezvládlo :D
Calibra V6 - je nejkrásnější jak sjela z výrobního pásu

Jimicek
Zanícený Diskutér
Zanícený Diskutér
Příspěvky: 472
Registrován: čtv dub 12, 2012 9:12 pm
Bydliště: Brandýsek (Kladno)

Příspěvekod Jimicek » stř bře 27, 2013 10:01 am

Starej nepřeplňovanej Frfňa ... :( takovýho jsem se před rokem zbavoval (Astra F 1.7 D) ... Nehorázně dobrej traktor! ... škoda jen že jsem ji hodil na boudu! :D dneska bych za tu spotřebu byl vděčnej ...


Ale Cali by se tim pádem jezdilo méňe! ... :( to by mě mrzelo :P :)
Opel Calibra 2.0i 16V r.v. 93 C20XE
Přestavba z C20NE Aut.\Man. na C20XE

Výbava dodělávaná ze Social skoro na plnou salvu (Černá Kůže,BC,Střešní okno) Bez Klima!

(Under construction) Opel Calibra prozatím C20xe (C20let doma ale v přípravě) r.v. 1994 (Finská kysňa)
Zatím rozkucháno práce habaděj před i za mnou :)

Ford Escort (Gulf Racing colors) Cabrio 1.6 Xr3i (Letní větroň)
Octavia 1.9 TDi Laurin&Klement (Daily Car)
Simson S51 (Caffe Racer)

Uživatelský avatar
Sniper
Zanícený Diskutér
Zanícený Diskutér
Příspěvky: 619
Registrován: úte pro 02, 2008 12:12 am
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Sniper » stř bře 27, 2013 5:41 pm

Kamos ma Grand Cherokee 5.7L Hemi,jezdi na ethanol v pomeru benzin za 1000kc e85 za 1000.spotrebu ma porad stejnou,cca 35l/100km a problemy nema absolutne zadny,jednotku zadnou nema.
Turbo 1995 DE
Cliff 1996 C20XE FIN
Ecotuk 16V 1995 FIN momentalne projekt "tuzer daily car"
V6 1995 DE
vsechny po faceliftu a v kuzi :)

Long
Diskutér - Tlachal
Diskutér - Tlachal
Příspěvky: 669
Registrován: úte pro 02, 2008 2:21 am
Bydliště: Lachov/Náchod

Příspěvekod Long » čtv bře 28, 2013 1:52 am

Sniper
amíci V6,V8 maj od roku cca 2002 (záleží teda na výrobci motoru) standardně z fabriky E85 i BA91-95N-100.....ono totiž když máš čidla klepání a elektronické zapalování, tak zase není až tak těžké pro řídící jednotku vytvořit software, který to vyhodnotí a změní předstih, dle potřeby. A když se k tomu přidají ještě variabilní vačky.....tak to zkousne velký rozdíl oktanového čísla.... takže je jedno jestli natankujete "něco" na Uralu nebo v Avganistánu, kde do "toho" chodí pravidelně močit celá pumpařovic rodinka.......

Beny
no nekecej...
Tak dobře no, prozradím ti to.....ten poslední odstavec v mém minulém příspěvku byl "džouk".... ale oky.

Dobrá... ubereme století ....co takhle dřevoplyn? .... skopčáci s tímhle pohonem prodrandili Evropu a afriku.....dřeva se dneska v lesích válí hafo.... co?.... :wink:

Chlapáci věřte mi že nad tím přemejšlím každej den, co bych do toho auta narval, abych se (alespoň částečně) zbavil závislosti na ropných společnostech a hlavně neposílal ty nehorázné příspěvky ve formě spotřební daně + DPH v případě soukromích cest.
Je strašný že litr benzínu stojí na pumpách skoro 40kč a přitom jeho výrobní cena i s marží v rafinérce, kde je i nákup a dovoz od arabáče......stojí cca 10-14kč/l....a to už na tom maj slušnej vejvar.
Všechno ostatní je spotřební daň,DPH,marže pumpařů a distribuce.

V lednu sem byl na služebce v Rusku - Yaroslavl -metropole jako kráva, podle místních rusů ukrutně předražený město.....a koukám .....benol v přepočtu za 16kč/l.....nafta 14kč/l.....Moskva - nejdražší město Evropy.....benzín 18kč/l ....nafta 16kč/l (a to je tam prej zatraceně drahý).
Tak ať se de celá vláda ČR i s EU "dujdaj dujdaj dáá"....když musej tahat prachy z lidí takovým způsobem....
Budu jezdit na plyn,vodík,elektřinu,použitý fritovací olej, ...třeba i na prasečí výkaly....když to půjde.....ať si ten nejdražší benzín i etanol na světě kupuje někdo jinej....
A ten trošek kterej si koupím pro nastartování auta s LPG , do zahradní sekačky, nebo třeba do Calibry, která je moje modla a najede 400km ročně a druhá se jen občas nastartuje v garáži.....tak to asi přežiju.....
Horší je to s naftou pro traktory, tam se to nedá nějak ošulit.....jsou pro mě příliš cenné (stejně jako Calibra) abych do nich cpal nějaké fekálie......doba kdy se s naftou šmelilo je už nenávratně pryč a dnešní produkce TDIček vrhla naftu v EU na hranici srovnatelnou z benzínem....děs a hrůza,každého zemědělce.....
Vůbec nechápu jak se ještě může vyplatit ČD třeba lokomotiva která má spotřebu 150-200l nafty/mth ...Nebo CDS stará hranatá Karosa s obsahem 11 940 cm3 , se spotřebou 35-50l /100km, která veze pár lidiček z Horní-Dolní do Dolní -Horní.....No, asi nakupujou za jiné ceny, tankujou si to sami.....a ještě stihnou prodávat a vydělat.....takže asi se dá.
Takže jedině rozbít prasátko, koupit celou cisternu za velkoobchodku rovnou v Rusku. Převíst to jako prostředek pro hubení plevele. Doma napustit bazén i septik naftou a dýlovat...... :wink:

No to sem se zase rozepsal...panečku...to se mi už dlouho nestalo....asi téma co me baví 8)
Opel Calibra 2.5 V6 ; Opel Calibra 2.0 Turbo ; Opel Combo 1.6 ; Ford Mondeo 1.8 Kombi ; Opel Vectra B 1.8 Caravan ; Chrysler Grand Voyager AWD 3.8 V6 AT ; Nissan Patrol 2.8 ; Fiat Ducato 2.5 TD ; Honda Silver Wing 600 ; Zetor 3011 ; Zetor 4511 ; Ostrowek K162.

Povinné ručení je moje noční můra...

Uživatelský avatar
m.artty
Opatrný diskutér
Opatrný diskutér
Příspěvky: 112
Registrován: čtv pro 17, 2009 10:41 pm
Bydliště: Litvínov

Příspěvekod m.artty » čtv bře 28, 2013 9:21 am

Omega B2 2,5 TD - spotřebák

Calibra 2,5i V6 - těžítko do druhé garáže

Kadett GSi cabrio - těžítko do garáže

Mishak69
Diskutér - Přispěvatel
Diskutér - Přispěvatel
Příspěvky: 150
Registrován: ned dub 05, 2009 9:10 pm

Příspěvekod Mishak69 » čtv bře 28, 2013 5:06 pm

Ten s těma Oplama

štuky
Zanícený Diskutér
Zanícený Diskutér
Příspěvky: 616
Registrován: sob zář 27, 2008 7:00 pm

Příspěvekod štuky » čtv bře 28, 2013 8:33 pm


Uživatelský avatar
ICE
Diskutér - Přispěvatel
Diskutér - Přispěvatel
Příspěvky: 260
Registrován: čtv pro 11, 2008 8:03 pm
Bydliště: Mělník

Příspěvekod ICE » čtv bře 28, 2013 9:29 pm

Opel Calibra (X20XEV 100kW) - prodaná
Opel Calibra (C20LET 150kW) - budoucí veterán
Dacia Duster (1.5dCi 81kW) - silniční dříč

Uživatelský avatar
Tydou
Diskutér - Spamer
Diskutér - Spamer
Příspěvky: 2148
Registrován: ned zář 28, 2008 9:18 pm
Bydliště: Brandýs nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tydou » pát bře 29, 2013 9:23 am

***Calibra V6 forever***
***MístoAdministrátor webu calibra.cz***
Tydou bez Týdi, ne bez Tydoua, to i hluchej vidí že to zní blbě

Calibra V6 r.v. 96
Calibra Turbo 4x4 r.v. 93

Uživatelský avatar
ICE
Diskutér - Přispěvatel
Diskutér - Přispěvatel
Příspěvky: 260
Registrován: čtv pro 11, 2008 8:03 pm
Bydliště: Mělník

Příspěvekod ICE » pát bře 29, 2013 10:24 am

Opel Calibra (X20XEV 100kW) - prodaná

Opel Calibra (C20LET 150kW) - budoucí veterán

Dacia Duster (1.5dCi 81kW) - silniční dříč

Navi
Zanícený Diskutér
Zanícený Diskutér
Příspěvky: 624
Registrován: pon pro 01, 2008 11:50 pm
Bydliště: Borovnice u Stare Paky

Příspěvekod Navi » pát bře 29, 2013 12:12 pm


Beny
Zanícený Diskutér
Zanícený Diskutér
Příspěvky: 430
Registrován: úte zář 30, 2008 6:30 pm

Příspěvekod Beny » pát bře 29, 2013 1:05 pm

Calibra V6 - je nejkrásnější jak sjela z výrobního pásu

Uživatelský avatar
Fido Zlín
Opatrný diskutér
Opatrný diskutér
Příspěvky: 96
Registrován: úte pro 02, 2008 12:05 pm
Bydliště: Zlínsko

Příspěvekod Fido Zlín » pon kvě 20, 2013 9:46 pm

calibru mám na každodenní provoz, tak jsem zhruba před 1,5 rokem zkusil E85 dát do svojí v6 která jak známo sama upravuje chod motoru dle oktanového čísla paliva, jedna nádrž poměr 1:1 etanol s benzínem a druhá nádrž čistý etanol. žádný změny v chodu motoru, nebo případné horší starty jsem nezaznamenal, taktéž žádná závada se nevyskytla ani během používání E85 ani později když jsem se pokorně vrátil k BA95. Ale !! v obou případech spotřeba stoupla z 8l na 12,5l, takže uspora žádná. z toho odvozuji že bez úprav se používání tohoto paliva nevyplatí.
toš tak mi tu žijem
V6 byla a co dál???


Zpět na “Calibra”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host