Etanol 85 / E85

obecné názory a diskuze...
Uživatelský avatar
m.artty
Opatrný diskutér
Opatrný diskutér
Příspěvky: 112
Registrován: čtv pro 17, 2009 10:41 pm
Bydliště: Litvínov

Příspěvekod m.artty » úte bře 26, 2013 12:20 am

E85 jsem jezdil bez přestavby v Kadettu C16NZ a nepozoroval jsem žádnou změnu krom horších startů a trošku rozkolísaného volnoběhu. Bylo to auto jen na zimu, takže jsem toho s tím moc nenajezdil...

S přestavbou na E85 zkušenost nemám. Kdybych nejezdil spotřebákem na naftu, tak bych do toho šel...už jsou ty přestavby za pár korun.
Omega B2 2,5 TD - spotřebák
Calibra 2,5i V6 - těžítko do druhé garáže
Kadett GSi cabrio - těžítko do garáže

Uživatelský avatar
Tydou
Diskutér - Spamer
Diskutér - Spamer
Příspěvky: 2144
Registrován: ned zář 28, 2008 9:18 pm
Bydliště: Brandýs nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tydou » úte bře 26, 2013 7:33 am

jen doplnim ze tahle prestavba musi byt zapsana v TP stejne jako alternativni palivo LPG/CNG
***Calibra V6 forever***
***MístoAdministrátor webu calibra.cz***
Tydou bez Týdi, ne bez Tydoua, to i hluchej vidí že to zní blbě
Obrázek
Calibra V6 r.v. 96
Calibra Turbo 4x4 r.v. 93

Uživatelský avatar
Biggest
Squadra Azura
Squadra Azura
Příspěvky: 1159
Registrován: ned zář 28, 2008 11:30 pm
Bydliště: Dálný východ

Příspěvekod Biggest » úte bře 26, 2013 8:49 pm

tydou: a kolik ten zapis stoji? upravil bych ten prepocet... mozna stuky zjisti ze se mu to ani po 10tkm nevrati a vykasle se na to. :-D :-D
pod 200 koní už nejdu

Long
Diskutér - Tlachal
Diskutér - Tlachal
Příspěvky: 669
Registrován: úte pro 02, 2008 2:21 am
Bydliště: Lachov/Náchod

Příspěvekod Long » stř bře 27, 2013 3:08 am

Hm....zajímavé....
Preferuji sekvenční LPG + HHO generátor
Můj Chrysler 3.8 V6 (spotřeba 12-18l/100km) ethanol zkousne i bez jednotky ale proč to tam lejt.....když na to akorát startuju a zrovna tohle E85 nezvládá tak dobře jako BA95.

Jinak pro dojíždění do práce a na krátké vzdálenosti doporučuji elektromobil....pořizovací cena je sice vysoká ale náklady na provoz a údržbu jsou minimální (v případě dobrých baterek). Stačí sehnat starší elektromobil na papírech (Škoda Favorit,Fiat Panda,Citroen Berlingo, Saxo, Smart FT, Renault Twizy, Peugeot atd....cca 100-150tis kč).
Ideální je možnost dobíjení z cizích zásuvek, jako třeba v práci, u rodičů, u návštěvy atd....pak se dá jezdit třeba za 20hal/km..... a když se dá na střechu dodtatečně výkonný solární fotovoltaický panel...tak to bude jezdit ještě za míň.



Pro opravdu extra setřílky....doporučuji starýho,nepřeplňovanýho, diesela a do něj lejt všechno od rostlinejch až po hydraulický a provozní oleje, pochopitelně použitý (zdarma).....sice to hulí ....ale jede.....

A takovejch rad mám v kapce.....pche.....hafo.....akorát palivové články a jaderná fůze, jsou přeci jen trochu složitější pohony. Tam už je potřeba mít alespoň výučák v oboru opravář zemědělských strojů apod.....pár týdnu na střední škole výhodou.


future alternative...
Opel Calibra 2.5 V6 ; Opel Calibra 2.0 Turbo ; Opel Combo 1.6 ; Ford Mondeo 1.8 Kombi ; Opel Vectra B 1.8 Caravan ; Chrysler Grand Voyager AWD 3.8 V6 AT ; Nissan Patrol 2.8 ; Fiat Ducato 2.5 TD ; Honda Silver Wing 600 ; Zetor 3011 ; Zetor 4511 ; Ostrowek K162.
Povinné ručení je moje noční můra...

Beny
Zanícený Diskutér
Zanícený Diskutér
Příspěvky: 430
Registrován: úte zář 30, 2008 6:30 pm

Příspěvekod Beny » stř bře 27, 2013 8:29 am

Hm, akorát na řízenou jadernou fůzi ti nebude stačit pár týdnů na střední škole. Tu ještě lidstvo nezvládlo :D
Calibra V6 - je nejkrásnější jak sjela z výrobního pásu

Jimicek
Zanícený Diskutér
Zanícený Diskutér
Příspěvky: 472
Registrován: čtv dub 12, 2012 9:12 pm
Bydliště: Brandýsek (Kladno)

Příspěvekod Jimicek » stř bře 27, 2013 10:01 am

Starej nepřeplňovanej Frfňa ... :( takovýho jsem se před rokem zbavoval (Astra F 1.7 D) ... Nehorázně dobrej traktor! ... škoda jen že jsem ji hodil na boudu! :D dneska bych za tu spotřebu byl vděčnej ...


Ale Cali by se tim pádem jezdilo méňe! ... :( to by mě mrzelo :P :)
Opel Calibra 2.0i 16V r.v. 93 C20XE
Přestavba z C20NE Aut.\Man. na C20XE

Výbava dodělávaná ze Social skoro na plnou salvu (Černá Kůže,BC,Střešní okno) Bez Klima!

(Under construction) Opel Calibra prozatím C20xe (C20let doma ale v přípravě) r.v. 1994 (Finská kysňa)
Zatím rozkucháno práce habaděj před i za mnou :)

Ford Escort (Gulf Racing colors) Cabrio 1.6 Xr3i (Letní větroň)
Octavia 1.9 TDi Laurin&Klement (Daily Car)
Simson S51 (Caffe Racer)

Uživatelský avatar
Sniper
Zanícený Diskutér
Zanícený Diskutér
Příspěvky: 617
Registrován: úte pro 02, 2008 12:12 am
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Sniper » stř bře 27, 2013 5:41 pm

Kamos ma Grand Cherokee 5.7L Hemi,jezdi na ethanol v pomeru benzin za 1000kc e85 za 1000.spotrebu ma porad stejnou,cca 35l/100km a problemy nema absolutne zadny,jednotku zadnou nema.
Turbo 1995 DE
Cliff 1996 C20XE FIN
Ecotuk 16V 1995 FIN momentalne projekt "tuzer daily car"
V6 1995 DE
vsechny po faceliftu a v kuzi :)

Long
Diskutér - Tlachal
Diskutér - Tlachal
Příspěvky: 669
Registrován: úte pro 02, 2008 2:21 am
Bydliště: Lachov/Náchod

Příspěvekod Long » čtv bře 28, 2013 1:52 am

Sniper
amíci V6,V8 maj od roku cca 2002 (záleží teda na výrobci motoru) standardně z fabriky E85 i BA91-95N-100.....ono totiž když máš čidla klepání a elektronické zapalování, tak zase není až tak těžké pro řídící jednotku vytvořit software, který to vyhodnotí a změní předstih, dle potřeby. A když se k tomu přidají ještě variabilní vačky.....tak to zkousne velký rozdíl oktanového čísla.... takže je jedno jestli natankujete "něco" na Uralu nebo v Avganistánu, kde do "toho" chodí pravidelně močit celá pumpařovic rodinka.......

Beny
no nekecej...
Tak dobře no, prozradím ti to.....ten poslední odstavec v mém minulém příspěvku byl "džouk".... ale oky.

Dobrá... ubereme století ....co takhle dřevoplyn? .... skopčáci s tímhle pohonem prodrandili Evropu a afriku.....dřeva se dneska v lesích válí hafo.... co?.... :wink:

Chlapáci věřte mi že nad tím přemejšlím každej den, co bych do toho auta narval, abych se (alespoň částečně) zbavil závislosti na ropných společnostech a hlavně neposílal ty nehorázné příspěvky ve formě spotřební daně + DPH v případě soukromích cest.
Je strašný že litr benzínu stojí na pumpách skoro 40kč a přitom jeho výrobní cena i s marží v rafinérce, kde je i nákup a dovoz od arabáče......stojí cca 10-14kč/l....a to už na tom maj slušnej vejvar.
Všechno ostatní je spotřební daň,DPH,marže pumpařů a distribuce.

V lednu sem byl na služebce v Rusku - Yaroslavl -metropole jako kráva, podle místních rusů ukrutně předražený město.....a koukám .....benol v přepočtu za 16kč/l.....nafta 14kč/l.....Moskva - nejdražší město Evropy.....benzín 18kč/l ....nafta 16kč/l (a to je tam prej zatraceně drahý).
Tak ať se de celá vláda ČR i s EU "dujdaj dujdaj dáá"....když musej tahat prachy z lidí takovým způsobem....
Budu jezdit na plyn,vodík,elektřinu,použitý fritovací olej, ...třeba i na prasečí výkaly....když to půjde.....ať si ten nejdražší benzín i etanol na světě kupuje někdo jinej....
A ten trošek kterej si koupím pro nastartování auta s LPG , do zahradní sekačky, nebo třeba do Calibry, která je moje modla a najede 400km ročně a druhá se jen občas nastartuje v garáži.....tak to asi přežiju.....
Horší je to s naftou pro traktory, tam se to nedá nějak ošulit.....jsou pro mě příliš cenné (stejně jako Calibra) abych do nich cpal nějaké fekálie......doba kdy se s naftou šmelilo je už nenávratně pryč a dnešní produkce TDIček vrhla naftu v EU na hranici srovnatelnou z benzínem....děs a hrůza,každého zemědělce.....
Vůbec nechápu jak se ještě může vyplatit ČD třeba lokomotiva která má spotřebu 150-200l nafty/mth ...Nebo CDS stará hranatá Karosa s obsahem 11 940 cm3 , se spotřebou 35-50l /100km, která veze pár lidiček z Horní-Dolní do Dolní -Horní.....No, asi nakupujou za jiné ceny, tankujou si to sami.....a ještě stihnou prodávat a vydělat.....takže asi se dá.
Takže jedině rozbít prasátko, koupit celou cisternu za velkoobchodku rovnou v Rusku. Převíst to jako prostředek pro hubení plevele. Doma napustit bazén i septik naftou a dýlovat...... :wink:

No to sem se zase rozepsal...panečku...to se mi už dlouho nestalo....asi téma co me baví 8)
Opel Calibra 2.5 V6 ; Opel Calibra 2.0 Turbo ; Opel Combo 1.6 ; Ford Mondeo 1.8 Kombi ; Opel Vectra B 1.8 Caravan ; Chrysler Grand Voyager AWD 3.8 V6 AT ; Nissan Patrol 2.8 ; Fiat Ducato 2.5 TD ; Honda Silver Wing 600 ; Zetor 3011 ; Zetor 4511 ; Ostrowek K162.

Povinné ručení je moje noční můra...

Uživatelský avatar
m.artty
Opatrný diskutér
Opatrný diskutér
Příspěvky: 112
Registrován: čtv pro 17, 2009 10:41 pm
Bydliště: Litvínov

Příspěvekod m.artty » čtv bře 28, 2013 9:21 am

Long píše:Pro opravdu extra setřílky....doporučuji starýho,nepřeplňovanýho, diesela a do něj lejt všechno od rostlinejch až po hydraulický a provozní oleje, pochopitelně použitý (zdarma).....sice to hulí ....ale jede.....


Ono už to tak slavé taky není.... řepkáč je vcelku drahej, vyfrit už se také prodává kolem 15 Kč/litr.... dokonce už i vyjetej motorovej olej se prodává... Hydraulika se celkem sehnat dá, ale s tím má zase spousta dieselů problém.... Moje Astra jezdí na B100 za 30,90 Kč a už jen občas jede na něco jiného - když se sežene za dobře. Benzínová auta jezdí na benzín, tam je nájazd do 2000 km ročně, takže to neřeším.
Omega B2 2,5 TD - spotřebák

Calibra 2,5i V6 - těžítko do druhé garáže

Kadett GSi cabrio - těžítko do garáže

Mishak69
Diskutér - Přispěvatel
Diskutér - Přispěvatel
Příspěvky: 150
Registrován: ned dub 05, 2009 9:10 pm

Příspěvekod Mishak69 » čtv bře 28, 2013 5:06 pm

vcelku zajímvý téma... akorát na tomhle foru bych ho asi nehledal :) ... já bych tý svý ten benzín klidně i předkousal kdyby jí to pak víc chutnalo.. 8) a na tech pár km co s ní ročně najedu bych jí ten benzín koupil i kdyby stál 100kč za litr :twisted:
Ten s těma Oplama

štuky
Zanícený Diskutér
Zanícený Diskutér
Příspěvky: 613
Registrován: sob zář 27, 2008 7:00 pm

Příspěvekod štuky » čtv bře 28, 2013 8:33 pm

Jasne. Dneska uz tady ma malokdo calibru na denni jezdeni. To tema s tim ethanolem mi prislo zajimavy spis obecne pro dlouhe stale jeste zimni vecery, navic mam jako zimni auto VeB a tam to mam v planu nacpat, aneb kazda uspora dobra a kdyz to klekne, tak co, zahodi se a koupi se dalsi. Ale i tak to nechci vedome znicit kvuli par korunam. Investovat do ni LPG, ktery by se mi vratilo nejdriv za 2,5 - 3 roky je pro me nesmysl.
Obrázek

Uživatelský avatar
ICE
Diskutér - Přispěvatel
Diskutér - Přispěvatel
Příspěvky: 260
Registrován: čtv pro 11, 2008 8:03 pm
Bydliště: Mělník

Příspěvekod ICE » čtv bře 28, 2013 9:29 pm

Calibru na denní ježdění mám, jezdím s ní denodenně a na moje ježdění (pokud nemám těžkou nohu) to 2 plný nádrže do měsíce sežere.( podle dotankování do plný jezdim na letních pneu 8,5 a na zimních 9,5/100 i s 4x4)

Pro mě osobně by bylo nejefektivnější auto Ampera. Dojezd na baterie cca 80-100km na jedno nabití, pokud šťáva dojde cestou, naskočí benzínová 1,4 která se chová jako malá elektrárna a jede se dál na elektriku, možnost nastavit si kdy v kolik hodin se bude nabíjet, atp. Ideální je až na její pořizovací cenu což je lehce přes 1 mega. Na jednu stranu je hezké si koupit starou olítanou plečku "f elektrice" a jezdit, ale když už je tady jedno takové komplet řešení (viz. Ampera), tak proč? Nebo když už je kupříkladu LPG zastavěnej do auta přímo z továrny?

ICE

BTW. Moc dobře si pamatuju dobu, kdy jsem nadával na to, že benzín stál 24,5Kč/l, jak je to krutě drahý :-D.
Opel Calibra (X20XEV 100kW) - prodaná
Opel Calibra (C20LET 150kW) - budoucí veterán
Dacia Duster (1.5dCi 81kW) - silniční dříč

Uživatelský avatar
Tydou
Diskutér - Spamer
Diskutér - Spamer
Příspěvky: 2144
Registrován: ned zář 28, 2008 9:18 pm
Bydliště: Brandýs nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tydou » pát bře 29, 2013 9:23 am

ICE: kdyby si jezdil na srazy mohl si se v Ampere povozit, loni se nam to podarilo nez ty potvore dosly baterky, pod kapotou to je mala elektrarna.
***Calibra V6 forever***
***MístoAdministrátor webu calibra.cz***
Tydou bez Týdi, ne bez Tydoua, to i hluchej vidí že to zní blbě
Obrázek
Calibra V6 r.v. 96
Calibra Turbo 4x4 r.v. 93

Uživatelský avatar
ICE
Diskutér - Přispěvatel
Diskutér - Přispěvatel
Příspěvky: 260
Registrován: čtv pro 11, 2008 8:03 pm
Bydliště: Mělník

Příspěvekod ICE » pát bře 29, 2013 10:24 am

Tydou : no mohl jsem si toho vedom ;), ale mam to uz domluvene, takze se v ni svezu :-) a me osobne s dennim najezdem 90km by se takove priblizovadlo hodilo skvele ;) Jen ta cena je úděsná.

ICE
Opel Calibra (X20XEV 100kW) - prodaná

Opel Calibra (C20LET 150kW) - budoucí veterán

Dacia Duster (1.5dCi 81kW) - silniční dříč

Navi
Zanícený Diskutér
Zanícený Diskutér
Příspěvky: 623
Registrován: pon pro 01, 2008 11:50 pm
Bydliště: Borovnice u Stare Paky

Příspěvekod Navi » pát bře 29, 2013 12:12 pm

Mno a proč rovnou někdo nepřestavi Cali na elektro :D .

Jeden elektro motor par baterek nakej dratek a je to.... Motor s převodovkou ven a drandi se za par korun a ještě to tomu štastlivci budem zavidět :lol: 8) .

Beny
Zanícený Diskutér
Zanícený Diskutér
Příspěvky: 430
Registrován: úte zář 30, 2008 6:30 pm

Příspěvekod Beny » pát bře 29, 2013 1:05 pm

Navi píše:Mno a proč rovnou někdo nepřestavi Cali na elektro :D .

Jeden elektro motor par baterek nakej dratek a je to.... Motor s převodovkou ven a drandi se za par korun a ještě to tomu štastlivci budem zavidět :lol: 8) .


Dám k dispozici elektromotor z pračky, ale nevím, jestli ten výkon bude stačit :D
Calibra V6 - je nejkrásnější jak sjela z výrobního pásu

Uživatelský avatar
Fido Zlín
Opatrný diskutér
Opatrný diskutér
Příspěvky: 96
Registrován: úte pro 02, 2008 12:05 pm
Bydliště: Zlínsko

Příspěvekod Fido Zlín » pon kvě 20, 2013 9:46 pm

calibru mám na každodenní provoz, tak jsem zhruba před 1,5 rokem zkusil E85 dát do svojí v6 která jak známo sama upravuje chod motoru dle oktanového čísla paliva, jedna nádrž poměr 1:1 etanol s benzínem a druhá nádrž čistý etanol. žádný změny v chodu motoru, nebo případné horší starty jsem nezaznamenal, taktéž žádná závada se nevyskytla ani během používání E85 ani později když jsem se pokorně vrátil k BA95. Ale !! v obou případech spotřeba stoupla z 8l na 12,5l, takže uspora žádná. z toho odvozuji že bez úprav se používání tohoto paliva nevyplatí.
toš tak mi tu žijem
V6 byla a co dál???


Zpět na “Calibra”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti