Pokud vás znervózňuje vysoká teplota V6 při popojíždění ...

obecné názory a diskuze...
Beny
Zanícený Diskutér
Zanícený Diskutér
Příspěvky: 435
Registrován: úte zář 30, 2008 6:30 pm

Pokud vás znervózňuje vysoká teplota V6 při popojíždění ...

Příspěvekod Beny » sob čer 30, 2012 1:28 pm

a postávání v koloně, zapněte si klimatizaci (v tomhle vedru to udělá asi každý) a při poskakování pak trvale běží ventilátor výměníku klimatizace, který bez problému uchladí V6 motor tak, že se drží teplota mezi 90 až 95 °C :D , teda tak je to aspoň u mne...
Calibra V6 - je nejkrásnější jak sjela z výrobního pásu

Uživatelský avatar
Frisco
Diskutér - Tlachal
Diskutér - Tlachal
Příspěvky: 682
Registrován: ned říj 12, 2008 11:11 am
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Frisco » sob čer 30, 2012 2:28 pm

sic sem to nezkoušel,ale netrápí to jen V6...můj 8v například též,tak tedy vyzkouším,když mám tu klimu,že! :D

Beny
Zanícený Diskutér
Zanícený Diskutér
Příspěvky: 435
Registrován: úte zář 30, 2008 6:30 pm

Příspěvekod Beny » sob čer 30, 2012 10:26 pm

Když nemám zaplou klimu, tak se teplota pohybuje od cca 92 (vypne ventilátor) do cca 100°C (zapne ventilátor), což je u V6 normální.
Vždy jsem při postávání klimu vypnul, abych zbytečně nezatěžoval motor.

Teď už to bez klimy nešlo a objev, při zapnuté klimě - teplota se krásně drží cca 90 až 95°C :D
Calibra V6 - je nejkrásnější jak sjela z výrobního pásu

Uživatelský avatar
Frisco
Diskutér - Tlachal
Diskutér - Tlachal
Příspěvky: 682
Registrován: ned říj 12, 2008 11:11 am
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Frisco » ned črc 01, 2012 4:19 am

hodnoty stejné jako ty,testnu až někdy ta situace nastane,sem zvědav :)
Stejně to máme zvláštní,naše alhambra 90 na budíku ručička jak přibitá,brácha pažouta taky,služební caddy taky...a nám to lítá :D

Beny
Zanícený Diskutér
Zanícený Diskutér
Příspěvky: 435
Registrován: úte zář 30, 2008 6:30 pm

Příspěvekod Beny » ned črc 08, 2012 8:30 am

Frisco píše:hodnoty stejné jako ty,testnu až někdy ta situace nastane,sem zvědav :)
Stejně to máme zvláštní,naše alhambra 90 na budíku ručička jak přibitá,brácha pažouta taky,služební caddy taky...a nám to lítá :D


Já si myslím, že je to tím, že Calibra má analogové měření teploty chladící kapaliny:

Termistor s rostoucí teplotou zmenšuje svůj odpor (15°C cca 3600 Ohm, 80°C cca 360 Ohm), tím se výrazně zvyšuje proud procházející bimetalem v teploměru a ten se více zahřívá a jeho ohýbání se přenáší ihned na ručičku, takže to reaguje ihned (podobně jako u palivoměru, ale tam je místo čidla reostat ovládaný plovákem)

U modernějších aut je hodnota termistoru zpracována řídící jednotkou a pokud je v nastavených mezích jak má být, ukazuje elektronicky ručička stejnou, hodnotu. Pokud rozumnou hodnotu překročí, tak se to projeví výchylkou ručičky k vyšším hodnotám.

To je můj laický odhad jak to asi funguje ... Pokud to někdo ví přesněji, nechť mne opraví či doplní ... :idea:
Calibra V6 - je nejkrásnější jak sjela z výrobního pásu


Zpět na “Calibra”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host