Svíčky na V6

Vytvořeno: 27. září 2015
Napsal Tydou

 

Slíbil jsem článeček o výměně svíček na motoru -25xe (2.5 V6).
(tento článek není návodem a autor neručí za žádné škody způsobené tímto článkem)
Vysvětlivky: písmenka v obrázcích = postup demontáže…

Takže jako první věc jsem si koupil sadu 6-ti nových svíček NGK BKR5EK. Prý jsou výborné. A já proti tomu tvrzení nic nemám, protože zatím šlapou přímo sqele.

Svíčka NGK BKR5EK

Jako druhá věc která mě čekala a které jsem se tak trochu bál, bylo od krytování motoru. Nejde zde jen o odstranění krytu jako takového (drží na pouhých čtyřech šroubcích). Ale zejména jde o sesazení sání!

 

Demontáž:
  1. odpojení baterie !!!
  2. krytu motoru (4 šroubky, na tom nic není)
  3. přídavného odvětrání (ta podlouhlá bílá věc u krytu, je nacvaknutá a ještě zasvorkovaná na přídavném větráčku vedle motoru)
  4. elektroinstalace přišroubované k sání (na zadní části 2x a ze strany (pomocného sání) 1x)
  5. plynové táhlo (stačí svěsit)
  6. podtlaková hadice (od posilovače na brzdy)
  7. demontáž části sání mezi boxem a vlastním sáním
  8. vypuštění přebytečného tlaku v palivové soustavě (není z mé hlavy, ale důvod to jistě má)
  9. odpojení hromady čidel u přívodu pal. Směsi (důvodem odpojení je jejich přichycení k sání)
  10. sundání několika hadiček přidělaných k sání (některé jen nastrčeny, jiné přichyceny páskami) na obrázku jsou vidět jen hadičky z jedné strany sání, další jsou z druhé strany
  11. demontáž vlastního sání (cca 10 matek našroubovaných na štefty) po odšroubování, velmi opatrně sundejte vlastní stání. Jde to nic moc.

Veliký pozor zejména na plastové těsnění mezi hlavou a sáním. (světle zelené) Jeho poškození znamená koupit nové. A pokud si poškození nevšimnete při zpětné montáži, tak Vám motor jaksi nepojede…

Uff. Tohle celé mi trvalo hodinu. Ale příště to bude výrazně méně. Není se při troše zručnosti čeho bát.

 

Výměna svíček:

 

n. Vlastní výměna svíček je stejná a triviální jako všude jinde.

Upozorňuji na to, že na vyšroubování/zašroubování svíček potřebujete "speciální" klíč. Ono slůvko speciální = úzký a dlouhý. (Stejný jako musí být na 16V motory.)

Zpětná montáž:

 

viz. Demontáž po zpátku… :-D

A ještě jednu poznámku: Na posledním obrázku krásně vidíte rozměry V6. Docela slušný ne?

autor: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. dne 06.03.2003

Dnes je
Kontakty

Předseda: MiTy
Forum: Mystique*
Web: Tydou