Chybové kódy

Vytvořeno: 26. září 2015
Napsal Super User
(chybové kódy ECU aneb řídící jednotky je bezvadná věc, nelze však na ně spoléhat ve 100%, obcas se i ECU se plete)

Níže je uveden seznam chybových kódů ECU (řídící jednotky a nejen jí) vozu Opel Calibra. Některé chyby se vám projeví rozsvícením žluté kontrolky na palubní desce se symbolem blesku. Doufám, že se to nikomu z vás nestane, ale přeci jen je dobré znát, co se pod tím nepříjemným signálem může skrývat. Před tím, než začnete vyhledávat drahý servis se přesvědčete, zda se nejedná o planý poplach způsobený například zaoxidovanými kontakty na řídící jednotce (ta je umístěna před spolujezdcem u jeho nohou za umělohmotným krytem). Chyby si řídící jednotka ukládá a přepíná se do "nouzového" režimu. Ve skutečnosti vysílá/přijímá namísto zjištěné chyby náhradní signál za vadné čidlo. Odpojením baterie alespoň na 10min. chybový registr vymažete. Pokud se zaznamenaná chyba již neobjeví smaže se sama po 20ti startech. Pro vyvolání chybových kódů je třeba propojit diagnostické vední "B" s ukostřením "A" na diagnostickém konektoru ALDL (assembly line diagnostic link). Lištu naleznete v motorovém prostoru vedle konektoru kódu oktanového čísla. Kód je vysílán impulsy (např kód 12 bude vysílán následovně: jeden impuls a zhruba po 1/2 vteřině dva impulsy s pauzou 1 vteřina a takto 3 X za sebou s pauzou 3 vteřiny) V Opelu použijí speciální čtecí zařízení Tech 1 nebo diagnostický klíč KM 602-2. Kódy jsou vysílány pouze při zapnutém klíčku zapalování. Chybové kódy se ukládají v číselné stoupající řadě. Pokud vám kontrolka s bleskem nesvítí vůbec je chyba v žárovičce v palubní desce.
(může se lišit, zde není seznam úplný ten vlastním v AJ na požádání zašlu)
Postup: na konektoru spojte patřičné dva piny. A+B nebo A+J nebo A+K atd. krátkým drátkem. Podle toho co chcete diagnostikovat. Sedněte do auta a zapněte zapalování. Startovat není třeba. Rozsvítí se patřičná kontrolka (ECU, ABS, TC, 4x4 atd) a začne vyblikávat kódy ze své paměti. Stačí jen čekat, počítat a zapisovat. Sekvence kódů se po vyblikání opakuje znovu a znovu.
Popis jednotlivých pinů konektoru
(na 10 pinovém konektoru)
ozn. barva drátu popis pinu
A hnědá kostra (zem)
B hnědá/žlutá ECU - řídící jednotka
C hnědá/černá automatická převodovka
D hnědá/červená palubní počítač
E hnědá/modrá není mi známo (dejte vědět)
F červená +12V
G hnědá/bílá obousměrná linka na data
H hnědá/modrá alarm
J hnědá/šedá 4x4 nebo TC
K šedá ABS
Seznam chybových kódů ECU pro systém Bosch Motronic
(na 10 pinovém konektoru jsou to piny A+B dráty: hnědý x hnědožlutý)
typ popis chyby
12 Začátek zkoušky
13 Lambda sonda - bez napětí
14 Čidlo teploty chladící kapaliny - příliš nízké napětí
15 Čidlo teploty chladící kapaliny - příliš vysoké napětí
16 Čidlo (klepání) detonačního spalování - bez napětí
17 Čidlo (klepání) detonačního spalování - žádné použitelné signály
18 Poškozený počítač klepání - žádné použitelné signály
19 Induktivní impulzní čidlo - chybný signál o počtu otáček
21 Potenciometr škrtící klapky - příliš vysoké napětí ( > 4.8V)
22 Potenciometr škrtící klapky - příliš nízké napětí ( < 0.1V)
25 Vstřikovací ventil 1 - příliš vysoké napětí
26 Vstřikovací ventil 2 - příliš vysoké napětí
27 Vstřikovací ventil 3 - příliš vysoké napětí
28 Vstřikovací ventil 4 - příliš vysoké napětí
29 Vstřikovací ventil 5 - příliš vysoké napětí
31 Induktivní impulzní čidlo - žádný signál o počtu otáček - vypnutý motor
32 Vstřikovací ventil 6 - příliš vysoké napětí
35 Regulátor sání při volnoběhu - žádná nebo chybná regulace počtu volnoběžných otáček
38 Lambda sonda - příliš nízké regulační napětí ( < 90mV)
39 Lambda sonda - příliš vysoké regulační napětí ( > 1.1V)
44 Lambda sonda - palivová směs je příliš řídká
45 Lambda sonda - palivová směs je příliš hustá
46 Čidlo teploty motorového oleje - příliš nízké napětí
47 Čidlo teploty motorového oleje - příliš vysoké napětí
48 Napájecí napětí - příliš nízké (3min po startu < 10V)
49 Napájecí napětí - příliš vysoké ( > 16V)
51 Programová chyba v paměti PROM
52 Koncový stupeň kontrolky motoru - příliš nízké napětí
53 Koncový stupeň relé palivového čerpadla - příliš nízké napětí
54 Koncový stupeň relé palivového čerpadla - příliš vysoké napětí
55 Poškozená řídící jednotka
56 Koncový stupeň sání při volnoběhu - příliš vysoké napětí
57 Koncový stupeň sání při volnoběhu - příliš nízké napětí
61 Koncový stupeň odvzdušnění palivové nádrže - příliš nízké napětí
62 Koncový stupeň odvzdušnění palivové nádrže - příliš vysoké napětí
69 Čidlo teploty nasávaného vzduchu - příliš vysoká ( > 140°C)
71 Čidlo teploty nasávaného vzduchu - příliš nízká ( < -35°C)
73 Měřič hmotnosti vzduchu - příliš nízké napětí
75 Kontrola kroutícího momentu - příliš nízké napětí
79 Signál maximálního zatížení (TC)
81 Vstřikovací ventil 1 - příliš nízké napětí
82 Vstřikovací ventil 2 - příliš nízké napětí
83 Vstřikovací ventil 3 - příliš nízké napětí
84 Vstřikovací ventil 4 - příliš nízké napětí
85 Vstřikovací ventil 5 - příliš nízké napětí
86 Vstřikovací ventil 6 - příliš nízké napětí
88 Klima vypínací relé - příliš vysoké napětí
93 Hallův senzor - příliš nízké napětí
94 Hallův senzor - příliš vysoké napětí
95 Ventil horkého startu (ventil tlaku paliva) - příliš nízké napětí
96 Ventil horkého startu (ventil tlaku paliva) - příliš vysoké napětí
97 Zážeh/vstřik vypnut - příliš vysoké napětí
113 Plnící tlak - regulační chyba
114 Plnící tlak - regulační chyba - LL
115 Plnící tlak - regulační chyba - VL
116 Plnící tlak - regulační chyba - příliš vysoký
117 Ventil plnícího tlaku - příliš nízké napětí
118 Ventil plnícího tlaku - příliš vysoké napětí
Seznam chybových kódů ECU pro systém Simtec 56.0/56.1 (motor X20XEV)
(na 10 pinovém konektoru jsou to piny A+B dráty: hnědý x hnědožlutý)
typ popis chyby
12 Začátek zkoušky
13 Lambda sonda - bez napětí
14 Čidlo teploty chladící kapaliny - příliš nízké napětí
15 Čidlo teploty chladící kapaliny - příliš vysoké napětí
16 Čidlo (klepání) detonačního spalování - bez napětí
19 Induktivní impulzní čidlo - chybný signál o počtu otáček
21 Potenciometr škrtící klapky - příliš vysoké napětí ( > 4.8V)
22 Potenciometr škrtící klapky - příliš nízké napětí ( < 0.1V)
23 Poškozený počítač klepání - mimo rozsah
24 Signál o rychlosti vozidla - žádný signál
25 Vstřikovací ventil 1 - příliš vysoké napětí
26 Vstřikovací ventil 2 - příliš vysoké napětí
27 Vstřikovací ventil 3 - příliš vysoké napětí
28 Vstřikovací ventil 4 - příliš vysoké napětí
37 Koncový stupeň kontrolky motoru - příliš nízké napětí
38 Lambda sonda - příliš vysoké regulační napětí ( > 1.1V)
39 Lambda sonda - příliš nízké regulační napětí ( < 90mV)
44 Lambda sonda - palivová směs je příliš chudá
45 Lambda sonda - palivová směs je příliš bohatá
48 Napájecí napětí - příliš nízké (3min po startu < 10V)
49 Napájecí napětí - příliš vysoké ( > 16V)
52 Koncový stupeň kontrolky motoru - příliš nízké napětí
53 Koncový stupeň relé palivového čerpadla - příliš nízké napětí
54 Koncový stupeň relé palivového čerpadla - příliš vysoké napětí
55 Poškozená řídící jednotka
56 Koncový stupeň sání při volnoběhu - příliš vysoké napětí
57 Koncový stupeň sání při volnoběhu - příliš nízké napětí
61 Koncový stupeň odvzdušnění palivové nádrže - příliš nízké napětí
62 Koncový stupeň odvzdušnění palivové nádrže - příliš vysoké napětí
69 Čidlo teploty nasávaného vzduchu - příliš nízké napětí
71 Čidlo teploty nasávaného vzduchu - příliš vysoké napětí
73 Měřič hmotnosti vzduchu - příliš nízké napětí
74 Měřič hmotnosti vzduchu - příliš vysoké napětí
75 Kontrola kroutícího momentu - příliš nízké napětí
76 Kontrola kroutícího momentu - velká prodleva v zapalování
81 Vstřikovací ventil 1 - příliš nízké napětí
82 Vstřikovací ventil 2 - příliš nízké napětí
83 Vstřikovací ventil 3 - příliš nízké napětí
84 Vstřikovací ventil 4 - příliš nízké napětí
87 Klima vypínací relé - příliš nízké napětí
88 Klima vypínací relé - příliš vysoké napětí
91 Ohřev lambda sondy - příliš vysoké napětí
92 Hallův senzor - nesprávný signál
98 Ohřev lambda sondy - příliš nízké napětí
Seznam chybových kódů 4x4
(na 10 pinovém konektoru jsou to piny A+J)
(* tyto údaje platí pouze pro novější modely tzn. od roku 1994)
typ popis chyby
15* Senzor teploty oleje - vysoké napětí
24 Žádný signál o rychlosti
31 Žádný signál o počtu otáček
32 Chyba tlakového spínače
33 Elektromagnetický ventil - vysoké napětí
34 Elektromagnetický ventil - nízké napětí
37 Spínač brzdového světla
39* Žádný signál od ABS
55 Poškozená řídící jednotka
71* Spínač brzd - vysoké napětí
72* Spínač brzd - nízké napětí
73* Auto zastaveno z rychlosti vyšší než 37mph bez použití brzd
74* Nízký tlak pod 10 bar
75* Senzor teploty oleje - nízké napětí, nebo teplota vyšší než 160°C
Seznam chybových kódů TC - kontroly trakce
(na 10 pinovém konektoru jsou to piny A+J)
(pokud máte problém s TC, nejdříve hledejte v kódech ABS, až po opravě ABS hledejte zde)
typ popis chyby
14 Senzor teploty chladící směsy - vysoké napětí (pouze 20XE)
15 Senzor teploty chladící směsy - nízké napětí (pouze 20XE)
21 Potenciometr škrtící klapky - příliš vysoké napětí
22 Potenciometr škrtící klapky - příliš nízké napětí
26 TC škrtící klapka - příliš vysoké napětí
27 TC škrtící klapka - příliš nízké napětí
31 Induktivní impulzní čidlo - žádný signál o počtu otáček - vypnutý motor
39 Senzor rychlosti (ABS) - levý přední
42 Senzor rychlosti (ABS) - pravý přední
44 Senzor rychlosti (ABS) - levý zadní
46 Senzor rychlosti (ABS) - pravý zadní
55 Poškozená řídící jednotka
57 Špatný signál od ABS
58 Signál od ABS otevřena cirkupace
82 Nízké napětí od ručního tlačítka
Seznam chybových kódů ABS
(na 10 pinovém konektoru jsou to piny A+K)
typ popis chyby
16 Přední levý elektromagnet - komunikace nebo spojení
17 Přední pravý elektromagnet - komunikace nebo spojení
18 Zadní elektromagnety - komunikace nebo spojení
19 Elektromagnety, relé okruhu
25 Vadný senzor ozubeného kolečka
37 Spínač brzdového světla
39 Senzor (ABS) - levý přední - vzduchová mezera/operace
41 Senzor (ABS) - levý přední - odpor/spojení
42 Senzor (ABS) - pravý přední - vzduchová mezera/operace
43 Senzor (ABS) - pravý přední - odpor/spojení
44 Senzor (ABS) - levý zadní - vzduchová mezera/operace
45 Senzor (ABS) - levý zadní - odpor/spojení
46 Senzor (ABS) - pravý zadní - vzduchová mezera/operace
47 Senzor (ABS) - pravý zadní - odpor/spojení
48 Napětí v soustavě - nízké/vysoké (alternátor/baterie)
55 Poškozená řídící jednotka
Dnes je
Kontakty

Předseda: MiTy
Forum: Mystique*
Web: Tydou