Oprava (výměna) radiátoru topení

Vytvořeno: 27. únor 2015
Napsal Tydou

Radiátor topení Je tomu již mnoho let co někdo vytvořil článek o nějaké opravě s fotodokumentací.

Frisco se toho ujal když zrovna řešil problém se svým děravým radiátorem topení.
Během montáže/demontáže vše fotil a později sepsal do pěkného článku, který doufám někomu pomůže.
Pokud máte někdo fotky jiného typu radiátoru tak mi ho prosím pošlete a já článek doplním o více fotek.



Oprava (výměna) radiátoru topení


(tento článek není návodem a autor neručí za žádné škody způsobené tímto článkem)

problém....

Na vnitřní straně skel se tvoří mastný film,smrdí topení od vody motoru.

Příčinou tohoto bývá nejčastěji topení(radiátor),který netěsní, teče. Radiátory dělíme na s klimou a bez, dále na hliníkové a mosazné, podle tvaru na pevno trubky či odendavací a také podle roku výroby. Staršího data jsou levnější a poslední roky dražší, samozřejmě se cena liší i podle materiálu, kdy hliníkové jsou levnější a mosazné dražší. Nutno podotknout i možnost opravy než koupě nového. Můj případ:
Auto rok 1996 2,0 C20NE s klimou.-ostatní se mohou lišit. Nachází se ve středovém tunelu za popelníkem. Topení mosaz, tudíž není problém, pokud je možnost a radiátor není vyloženě skrz nechat opravit. Hliník(pokud by to bylo z tohoto materiálu) opravář okamžitě zavrhl.

Rozdíl ceny-nový po slevě kterou mám (20%) cca 3000kč nový kontra cena opravy(odletování, vyčištění proletování, natlakování) 800Kč bez papíru.

Volba byla jasná.

Demontáž:

Popisovat jak jsem se s tím napoprvé páral nebudu, nyní tedy zjednodušeně(už vím jak na to) můj případ. Kvůli množství vody je lepší sundat hadice vody na trubkách k topení v motorovém prostoru. Jsou pod řízením, lepší je z kanálu nicméně jde to i ze shora. Bývají často přilepené tudíž lepší hadice naříznout poté kousek zkrátit či vyměnit. Dále sundat tunel k ruční brzdě a řadící páce(10 šroubů). Dále kryt na jednom šroubu pod středovým tunelem jsou na něm i 2 kousky vlnové plast hadice na přívod vzduchu pod sedačky. A už nám zbývá jen sundat kryt na radiátor(4 šroubky)a v neposlední řadě před vyndáním samotného radiátoru sundat rychlosponky z trubek a vyndat je(pozor na vodu),poté již jen vysunout směrěm k řadící páce plast (vanu) ve které je uložen radiátor. Po opravě je nutné též koupit u Opla 2ks nové gum.okroužky na trubky do radiátoru(36kč/ks)a namontovat opačným postupem. Trubky lze připojit až po kompletní montáži. Nyní po této zkušenosti mohu říci, že pokud bude(by byl) nový radiator po ruce oprava trvá cca 2-3 hod.

Má celková cena:
Oprava radiátoru 800kč.
Gumové okroužky 72Kč.
Nemrzka do motoru 1L 60Kč plus destil. voda zdarma to jest 1000Kč.

Samozřejmě se může vše lišit podle typu a možností. Jen dodám, i když mi radiátor nevydržel,okruh vody i v ně topení byl čisty a neucpaný, tudíž únava materiálu (274000km).



Obrázky:


autor: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. dne 27.02.2015

Dnes je
Kontakty

Předseda: MiTy
Forum: Mystique*
Web: Tydou