Je tomu již mnoho let co někdo vytvořil článek o nějaké opravě s fotodokumentací.
Frisco se toho ujal když zrovna řešil problém se svým děravým radiátorem topení.
Během montáže/demontáže vše fotil a později sepsal do pěkného článku, který doufám někomu pomůže.
Pokud máte někdo fotky jiného typu radiátoru tak mi ho prosím pošlete a já článek doplním o více fotek.
Oprava (výměna) radiátoru topení
problém....
Na vnitřní straně skel se tvoří mastný film,smrdí topení od vody motoru.
Příčinou tohoto bývá nejčastěji topení(radiátor),který netěsní, teče. Radiátory dělíme na s klimou a bez, dále na hliníkové a mosazné, podle tvaru na pevno trubky či odendavací a také podle roku výroby. Staršího data jsou levnější a poslední roky dražší, samozřejmě se cena liší i podle materiálu, kdy hliníkové jsou levnější a mosazné dražší. Nutno podotknout i možnost opravy než koupě nového. Můj případ:
Auto rok 1996 2,0 C20NE s klimou.-ostatní se mohou lišit. Nachází se ve středovém tunelu za popelníkem. Topení mosaz, tudíž není problém, pokud je možnost a radiátor není vyloženě skrz nechat opravit. Hliník(pokud by to bylo z tohoto materiálu) opravář okamžitě zavrhl.
Rozdíl ceny-nový po slevě kterou mám (20%) cca 3000kč nový kontra cena opravy(odletování, vyčištění proletování, natlakování) 800Kč bez papíru.
Volba byla jasná.
Demontáž:
Popisovat jak jsem se s tím napoprvé páral nebudu, nyní tedy zjednodušeně(už vím jak na to) můj případ. Kvůli množství vody je lepší sundat hadice vody na trubkách k topení v motorovém prostoru. Jsou pod řízením, lepší je z kanálu nicméně jde to i ze shora. Bývají často přilepené tudíž lepší hadice naříznout poté kousek zkrátit či vyměnit. Dále sundat tunel k ruční brzdě a řadící páce(10 šroubů). Dále kryt na jednom šroubu pod středovým tunelem jsou na něm i 2 kousky vlnové plast hadice na přívod vzduchu pod sedačky. A už nám zbývá jen sundat kryt na radiátor(4 šroubky)a v neposlední řadě před vyndáním samotného radiátoru sundat rychlosponky z trubek a vyndat je(pozor na vodu),poté již jen vysunout směrěm k řadící páce plast (vanu) ve které je uložen radiátor. Po opravě je nutné též koupit u Opla 2ks nové gum.okroužky na trubky do radiátoru(36kč/ks)a namontovat opačným postupem. Trubky lze připojit až po kompletní montáži. Nyní po této zkušenosti mohu říci, že pokud bude(by byl) nový radiator po ruce oprava trvá cca 2-3 hod.
Má celková cena:
Oprava radiátoru 800kč.
Gumové okroužky 72Kč.
Nemrzka do motoru 1L 60Kč plus destil. voda zdarma to jest 1000Kč.
Samozřejmě se může vše lišit podle typu a možností. Jen dodám, i když mi radiátor nevydržel,okruh vody i v ně topení byl čisty a neucpaný, tudíž únava materiálu (274000km).
autor: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. dne 27.02.2015