To že xenonové světlo je lepší než klasické halogenové asi nikdo nepochybuje.
Svítí vaše Calibra málo? Nevadí můžete jí dát do výbavy xenony. A ne ledajaké, hned BI-XENONY.
Popis původních světlometů: Calibra disponuje jedním z nejsložitějších typů světel. Jsou to tzv. sdružené světlomety. Potkávací světla jsou zkonstruována pomocí čočky a žárovky H1, vše je překryto sklem. Sklo není čiré to ovšem nijak nebrání zástavbě xenonů. Čočka je jednoznačné plus. Ale žárovka H1 již ne. Zástavba za xenon je díky tomuto typu žárovky o trochu složitější.
|
halogen |
xenon |
příkon (W) |
55 |
35 |
Kandela (CD) |
67 500 |
202 500 |
Lumen (LM) |
1550 |
3200 |
Teplota (K) |
3200 |
4100 |
Barva světla |
bílo - žlutá |
čistě bílá |
Životnost (hod) |
400 |
3200 |
Jaké xenony zvolit na dodatečnou zástavbu? To je výrobní tajemství. Mohu prozradit jen toto: jedná se o BI-Xenony!!! tzn. že jsou to potkávací i dálková xenonová světla umístěná v jedné čočce! Z tohoto důvodu se původní čočka zcela vymontuje a nahradí se čočkou s bi-xenonem. Čočka se konstrukčně liší pouze v tom že má na sobě navíc mechanismus pro dvě polohy. Tj. potkávací/dálková. Výbojka je použita klasická xenonová.
Zabudování: transformátor je natolik malý že se ho podařilo umístit přímo do světlometu. To má za následek jednu velmi pozitivní věc: VN kabel pro který se nemusí dělat díra do krytky světlometu! Vše je tím pádem uschováno v originálním světlometu. Trafo se nikterak významně nehřeje a nehrozí poškození světlometu jako takového. Napojení napájení je na původní elektroinstalaci.
Tato úprava je vymyšlena jako vratný zásah!
Dodatečné úpravy: mění se POUZE pojistka světel za silnější. Důvodem je start xenonů a díky tomu chvilkové větší zatížení el. instalace.
Zde jsou obrázky xenonů svítících v noci...
- 1 až 2 sec po rozsvícení xenonů
- cca 10 sec po staru xenonů
- bixenony
- xenony s orig. dálkovýma světlama
Výhody: jednoznačně větší svítivost a viditelnost auta. Kdykoliv se můžete vrátit k původnímu stavu! Úprava je tedy vratným zásahem.
Nevýhody: světla musí kvůli náročné montáži ven z auta. Při eventuelní havárii Vám xenony asi nikdo neuhradí.