Odstranění předehřevu komory škrtící klapky a změna odvětrání klikové skříně.
Jako první jsem si vzal do parády výmysl zvaný předehřev komory škrtící klapky. Ten je realizován vývodem teplé vody z bloku motoru pomocí hadice (obr.1; vstup 3) která je napojená (obr.1 výstup 1) na škrtící klapku (obr.2 vstup/výstup 2) a ze škrtící klapky do expanzní nádobky na chladící kapalinu (obr.1 výstup 2). Nové řešení je jednoduché a elegantní. Nová tlaková hadice pro jistotu na 10atm. vedená rovnou z bloku do expanzní nádobky (obr.1 spojí vývody 2 a 3). Vstup a výstup na škrtící klapce může zůstat neošetřen nebo stačí nasadit hadici do "U" jako záslepku.
Jako druhou věc jsem si vzal do parády odvětrání klikové skříně. Na stávajícím řešení kdy se přisává horký a od olejových výparů navíc také zašpiněný se mi nelíbí hned několik věcí. Za prvé: vzduch je horký což snižuje výkon, za druhé: olejové výpary špiní stěny sání a na ně se chytají další nečistoty za třetí a pro mě nejdůležitější: špiní se regulátor volnoběžných otáček a sací ventily. Tento regulátor mají motory (c20ne, c20xe, c25xe, x25xe i c20let) stejné a také stejně drahé. Cena za nový je cca 6tis. Výjimkou je motor x20xev který má jiný způsob regulace. Stávající řešení: z domečku pro odvětrání klikové skříně vede hadice (u každého modelu s jiným průměrem) do škrtící klapky a tam si vesele funí horký a špinavý vzduch do sání. Nové řešení již není tak prosté a vyžaduje jistou zručnost. Před vlastním započetím prací jsem zakoupil malý filtřík který zachytí špínu z odfuku. UPOZORNĚNÍ: odfuk (obr.3 vývod 1) NELZE ZACPAT!!! Z odfuku jsem vyvedl novou hadici odolnou ropným produktům a tlaku 10atm. Na tuto hadici jsem napojil zakoupený filtřík. Otvor (obr.2 vývod 4) který zůstal po hadici ve škrtící klapce je NUTNÉ ucpat. Já tak provedl vysoustružením špuntu ze silikonu. Namontovaný filtřík musí zůstat ve svislé poloze. Na obrázku č.4 je vyobrazeno umístění škrtící klapky (2) a filtříku odvětrání klikové skříně (1).
Pokud čekáte že vám tato úprava zvedne nějakým znatelným způsobem výkon tak na to rovnou zapomeňte. Jak jsem již jednou zdůraznil šlo mi především o čistotu sání a péči o regulátor volnoběhu. Jisté leč sotva znatelné zvýšení výkonu beru spíše jako malinkatý bonus.