Calibra 16V

Vytvořeno: 26. září 2015
Napsal Super User

 

Tento model je klasická ukázka "nadupaného" dvoulitrového motoru se čtyřmi ventily na válec. Dnes nejmodernější koncepce. Bohužel Opel nezvládl konstrukci hlavy tohoto jinak skvělého motoru. Je tedy při jeho koupi dbát jistých zásad a veliké opatrnosti. Nutno však přiznat, že pokud je u tohoto modelu motor v pořádku je to skvělý pracant, který vás rozhodně bude jen a jen těšit.

Stručná charakteristika:

Zážehový řadový čtyřválec uložený vpředu napříč, zdvihový objem 1998 ccm, vrtání x zdvih 86.0 x 86.0 mm, výkon 110kW (do roku 1993) a 100kW (od roku 1993), točivý moment 200Nm (do roku 1993) a 185Nm (od roku 1993), čtyřventilový rozvod DOHC. Ke snížení výkonu došlo zejména kvůli významě přísnějším ekologickým limitům. Elektronické vícebodové vstřikování paliva.

 

Mechanická pětistupňová ručně řazená převodovka (na přání automat), pohon předních kol, nezávislé zavěšení všech kol, vpředu vzpěry McPherson, vzadu šikmá ramena, pérování vinutými pružinami, kotoučové brzdy na všech kolech, vpředu s vnitřním chlazením, nádrž na 63 litrů, zavazadlový prostor 0.3 kubického metru. Jsou k mání i modely s pohonem 4x4.

 

Motor C20XE (110kW, 150ps) byl velmi oblíbený v šampionátu Australian Formula 3 kde motory dosahovaly výkonu 190kW (258ps)!

Několik obrázků:

 

Dnes je
Kontakty

Předseda: MiTy
Forum: Mystique*
Web: Tydou