Calibra V6
Vytvořeno: 26. září 2015
Napsal Super User
Model této Calibry má k dispozici motor původem z Omegy. Ano mluvíme o motoru se šesti válci uspořádanými do "V". Tento motor disponuje nádhernými 125 kW. Ale především velikým kroutícím momentem který je k dispozici od cca 1800ot/min. až do 6000ot/min. v téměř maximální výši, což mu propůjčuje skvělou pružnost.
Stručná charakteristika:
Zážehový šestiválec do "V" uložený vpředu napříč, zdvihový objem 2498 ccm, vrtání x zdvih 86.0 x 86.0 mm, výkon 125kW, točivý moment 227Nm, čtyřventilový rozvod DOHC. Ke snížení výkonu zejména kvůli významě přísnějším ekologickým limitům však nedošlo. Částečně byly upraveny obě výkonové křivky. Elektronické vícebodové sekvenční vstřikování paliva. Zcela běžné jsou modely s výkonem nad 130kW a 240Nm. V roce 1996 byly přepracovány hlavy válců, kde došlo k úpravě tvaru spalovacího prostoru a zvětšení olejových chladících/mazacích kanálků.
Mechanická pětistupňová ručně řazená převodovka sportovního charakteru (na přání automat), pohon předních kol, jako jediný model je vybaven kontrolou trakce (TC), nezávislé zavěšení všech kol, vpředu vzpěry McPherson, vzadu šikmá ramena, pérování vinutými pružinami, kotoučové brzdy na všech kolech, vpředu s vnitřním chlazením, nádrž na 63 litrů, zavazadlový prostor 300 litrů.
Jak to vypadá "uvnitř":
Jak se navrhuje: