Výměna spojkového lanka, patří k těm jednodušším pracem na Calibře. Alespoň podle mě :-) V motorovém prostoru zcela jistě u pedálu už to taková legrace není.
Komentáře k obrázkům:
červeně: pohyblivá páka táhla, zde se tahem lanko vyvlékne.
modře: pevné uchycení spojkového táhla.
zeleně: závlačky krytu nad pedály, otočit o 90°
oranžově: pružina na spojkovém pedálu
fialově: náčrt polohy spojkového lanka, zde je vidět vstup do kabiny.
Nejdříve jsem zařadil jedničku a pro jistotu použil i ruční brzdu. Poté zvednul kapotu motorového prostoru a odstranil krabičku s pojistkama a dal jí stranou. Dále stačí zatáhnout u páky na převodovce za lanko a vyháknout ho směrem do strany ke kolu. Dále se vyhákne z pevného úchytu na převodovce a z vodícího plechu pod pojistkovou skříňkou. Nyní se už musí do auta. A nastává těžší část.
Pootočením o 90° se povolí závlačky držící kryt nad pedály. Kryt se vyndá mimo vůz. Spojkový pedál napíná pružina, pomocí šroubováku se vyháknou OBA konce. Nejprve dole a poté nahoře. Horní část pružiny tvoří pojistku proti vytažení konce spojkového lanka z pedálu. Tím jde vyháknout spojkové lanko a směrem od motoru úplně vyndat.
Před vlastní montáží doporučuji nastavit na novém lanku stejnou délku lanka jako na starém kusu. Nejprve se vsune konec lanka k převodovce, ale nenasazuje se. Poté se zasune druhý konec od motoru směrem dovnitř. Pak z5 do auta a zaháknout konec lanka do pedálu. Což ještě není problém, ten nastává při zaháknutí pružiny. Nejprve horní část jako pojistku proti vyháknutí. Jde to pomocí dvou šroubováků. Jeden menší a druhý veliký :-) malým si směřujete pružinu a druhým velkým ji tlačíte na své místo. Pokud zvádnete toto tak jste vyhráli. Spodní část je již hračka. Poté stačí nasadit kryt pedálů a přesunout se k motoru. Zde si zaháknete lanko do pevného držáku, rukou zatáhnete za lanko a zaháknete z5 za páku. Zkontrolujete výšku pedálu spojky. Ev. ji doladíte opětovným vyháknutím a přitažením/povolením silonového konce na lanku.
Na konec lanka u převodovky doporučuji dát jako pojistku jednu, lépe však dvě matičky. Již jsem viděl jak se na silonovém konci lanka strhl závit a auto skoro vjelo skrz zavřená vrata do garáže.
Komentáře k obrázkům:
spojková lanka: nové, staré a dole z Kadetta. Trochu jiné, ale JDE POUŽÍT.
žlutě: hrdlo válečku se vsune do průchodky směrem od motoru do kabiny vozu.
další 3 obrázky ukazují špatný stav ochranné vrstvy lanka a lanka samotného.
poslední obrázek: lanko prořezalo linku do vodícího válečku. Zanedlouho by se roztřepilo a prasklo.
Od nejlevnějších značek např. Pimax kde za lanko dáte cca 700,- až po dražší a opravdu kvalitnější Sachs za cca 1200,- Práce servisu by neměla přesáhnout sazbu jedné hodiny. Na delší dobu no opravdu není. Zkušený technik to vymění do 20min.