Zpětné zrcátko

Vytvořeno: 27. září 2015
Napsal Tydou
Rádi by jste věděli co se skrývá pod obalem zpětného zrcátka?

(tento článek není návodem a autor neručí za žádné škody způsobené tímto článkem)
Takhle nějak to vypadá když do Vás "narazí nezkušený řidič".

Pozadí jak k tomu došlo myslím není předmětem dnešního článku :-) Takže tedy začnu malým cenovým úvodem. Opel AutoVars, Praha 7 mi sice na dotaz sdělil ceny jednotlivých dílů zpětného zrcátka (dále jen: zrcátka). Ovšem koupit jsem je již nepořídil, protože mi bylo sděleno, že u nich koupím pouze celé zrcátko za cenu cca 7500,- Ceny dílů: Obal zrcátka sestávající ze dvou krytů (v laku, ovšem jako náhradní díl NElakované) a černého rámečku cca 1200,- dále celý "vnitřek" zrcátka cca 3500,- sestávající z kovové konstrukce, elektroinstalace a el. motorku. Jako poslední díl je vlastní vyhřívané sklo v ceně 2200,-!!! Kč. Ceny jsou poplatné pro 10/2003. Vzhledem k tomu, že jsem měl štěstí a odnesl to pouze onen obal tak prvotní náklad činil pouze oněch 1200,-. Koupeno u Autotechnik Zralý Praha. Ceny má takřka stejné jako originální prodejce Opel. Zakopupené díly jsou originální a nesly polepky od GM.
Rozebrání zrcátka již byla parketa na kterou jsem se těšil ještě méně než na placení krytu. Nakonec to ale nebyla taková hrůza. Nejprve jsem sejmul rohovou krytku zrcátka na dveřích v interiérové straně. V rohu dveří ja nacvaknutá na čep a na druhé straně drží na dvou trnech, které se rády lámou. Dávejte tedy při sundávání pozor.

Dále jsem odšrouboval tři šroubky které drží vlastní zrcátko. (klíč č. 10) Poté jsem odpojil kabel elektroinstalace a zrcátko mohl odnést domů na důkladné prozkoumání. Jednotlivé díly jsou k sobě rel. důmyslně poskládány. Jediná možnost jak díly rozebrat je vytlouct čepy (viz. obrázek). Čepy se vytloukají zespod nahoru. Pro vytlučení čepů se hodí tyčka o délce cca 5-6cm a tl. cca 2mm. Já jsem použil vrták uvedených rozměrů :-)

Zastavím se ještě u vlastního skla zrcátka. Vlastním vymoženost vytápěného zrcátka. Ovšem při zjištění ceny jsem asi trochu zbledl. :-)) Kždopádně onen náhradní díl má celkem 3 části. Je to vlastní sklo. fólie s vodivým (vyhřívacím) potiskem a plastový výlisek který slouží jako nosná konstrukce. Mě se podařilo poškozené sklo oddělit od vyhřívací fólie aniž bych ji poškodil. Mám tedy jistou šanci sehnat pouze patřičně prohnuté sklo za trochu nižší cenu :-) Jak jsem pochodil dám vědět.

Nyní mě čeká olakování dílu. Opel nabídl cenu cca 1000,- Kč. A potom už jen zpětné sestavení a montáž na Calibru. Každopádně Calibra je touto dobou v garáži a vyjede až příští rok.



Obrázky:


autor: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. dne 06.10.2003  

Dnes je
Kontakty

Předseda: MiTy
Forum: Mystique*
Web: Tydou