S klimatizací to může být docela boj :-) A to i přes to že je klimatizace v Calibře relativně jednoduché zařízení. Skládá se v podstatě jen z chladiče, kompresoru, trubek, výměníku, ventilu a několika málo "drobností".
Tento článek je věnován situaci, kdy klimatizace nefunguje přestože je naplněná, plyn neutíká a kompresor spustí. Závad může být více (vadný kompresor, nedostatečné naplnění klimatizace plynem), ale nejčastější závada je ukryta v interiéru Calibry. Tou zrádnou součástkou bývá ventil.
Vyjmutí ventilu nejde snadno, ale jde. Podle fotografií je vidět jak do ventilu vedou celkem 4 trubky. Ty jsou k ventilu přitlačeny speciálními přípravky. Z každé strany je tak provedeno pomocí imbusových šroubů (různé velikosti :-( ).
Při demontáži počítejte s poškozením těsnících gumiček. Ale i kdyby k tomu nedošlo velmi doporučuji všechny gumičky vyměnit. Vyhnete se ev. dvojímu napouštění chladiva. Gumičky stojí jen několik málo korun.
Dále si připravte malou misku do které vytečou zbytky chladiva.
Co s vyndaným ventilem? Máte více možností. Kopit nový je ta nejjistější možnost jak klimatizaci rozchodit. Další možností je koupit použitý ventil ovšem vystavujete se riziku že na tom nebudete o mnoho lépe. Jako poslední možnost zmíním "rozchození" ventilu doma tzv. ala Přemek :-) Stačí ventil na hodinu či dvě ponořit naprosto celý do toulenu nebo podobné kapaliny. Tato možnost je také bez záruky uchození, leč často zafunguje.
autor: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. dne 07.12.2003