Termostat na V6
Vytvořeno: 27. září 2015
Napsal Tydou
Slíbil jsem článeček o výměně termostatu na motoru -25xe (2.5 V6).
(tento článek není návodem a autor neručí za žádné škody způsobené tímto článkem)
Vysvětlivky: písmenka v obrázcích = postup demontáže/demontáže…
Takže jako první věc jsem si koupil krabičku s termostatem cena cca 280,- Kč. V krabičce se nacházela jak těsnící gumička tak těsnící tmel. Jako druhou věc ještě potřebujete těsnící gumičky na al. trubku vedoucí (spojenou) k ternmostatu.
Jako druhá věc která mě čekala a které jsem se tak trochu bál, bylo od krytování motoru. Nejde zde jen o odstranění krytu jako takového (drží na pouhých čtyřech šroubcích). Ale zejména jde o sesazení sání! Ovšem na rozdíl od výměny svíček NAPROSTO CELÉHO!!!
Demontáž:
- odpojení baterie !!!
- krytu motoru (4 šroubky, na tom nic není)
- přídavného odvětrání (ta podlouhlá bílá věc u krytu, je nacvaknutá a ještě zasvorkovaná na přídavném větráčku vedle motoru)
- elektroinstalace přišroubované k sání (na zadní části 2x a ze strany (pomocného sání) 1x)
- plynové táhlo (stačí svěsit)
- podtlaková hadice (od posilovače na brzdy)
- demontáž části sání mezi boxem a vlastním sáním
- vypuštění přebytečného tlaku v palivové soustavě (není z mé hlavy, ale důvod to jistě má)
- odpojení hromady čidel u přívodu pal. směsi (důvodem odpojení je jejich přichycení k sání)
- sundání několika hadiček přidělaných k sání (některé jen nastrčeny, jiné přichyceny páskami) na obrázku jsou vidět jen hadičky z jedné strany sání, další jsou z druhé strany
- demontáž vlastního sání (cca 10 matek našroubovaných na štefty) po odšroubování, velmi opatrně sundejte vlastní stání. Jde to nic moc.
- nyní již na Vás bude civět 6x dírka k sacím ventilům.
- odpojíte přívod paliva i s odvodem zbytku
- na cca 6ti šroubcích je přichycen al. odlitek přímo k bloku motoru (na něm je přichycený vstřikovací věneček)
- ten rozhodně NESUNDÁVEJTE (jen odpojte el. instalaci k tryskám)
- odmontujte celý odlitek vč. věnečku se vstřikovacími tryskami
- k termostatu vede z předu al. trubka ta musí ven taky, ovšem je to oříšek (málo místa :-(( )
- pozor poteče na vás voda :-) celý okruh se vypouštět nemusí stačí to co vyteče
- nyní už jen vlastní termostat - VELMI DOBŘE si pamatujte jak jste ho vyndali
Obrázky (sada č.1):
Nyní již jen vyjmout vlastní termostat z al. domečku. K tomu poslouží papírová trubička dodaná s termostatem. Dokonale očistit dosedací plochy al. domečku, nasadit nové těsnění a potřít těsnění dodaným tmelem. Nyní už zbývá jen nasadit al. domeček zpátky (upřímnou soustrast, je to takový malý ježek v kleci) Ale jde to!
Jak dlouho mi to celé trvalo? No hodně, protože jsem zcela zbytečne sundal právě onen palivový věneček. A jeho nasazení bylo něco šíleného. Strávil jsem s tím cca 6h. Ovšem dnes bych to mel do 2h možná méně hotové. (Už vím "kam šáhnout").
Každopádně u Opela mě to stálo poprvé cca 4.500,-Kč takže pokud jste alespoň trochu šikovní jde to udělat doma v garáži za "trochu" méně korunek. Opel tuto práci řeší úplně jinak a to je sundáním celých rozvodů, rozvodových kol, vodního čerpadla atd....
Zpětná montáž:
viz. Demontáž po zpátku… :-D
Plus dolít chladící kapalinu do chladícího okruhu. Odvzdušnění neřešte dojde k němu samovolně. Jen musíte mít naplno otevřené topení. A hlídat chvilku hladinu chl. kapaliny.
autor: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. dne 27.06.2003