Termostat na V6

Vytvořeno: 27. září 2015
Napsal Tydou
Slíbil jsem článeček o výměně termostatu na motoru -25xe (2.5 V6).
(tento článek není návodem a autor neručí za žádné škody způsobené tímto článkem)
Vysvětlivky: písmenka v obrázcích = postup demontáže/demontáže…

Takže jako první věc jsem si koupil krabičku s termostatem cena cca 280,- Kč. V krabičce se nacházela jak těsnící gumička tak těsnící tmel. Jako druhou věc ještě potřebujete těsnící gumičky na al. trubku vedoucí (spojenou) k ternmostatu.
Jako druhá věc která mě čekala a které jsem se tak trochu bál, bylo od krytování motoru. Nejde zde jen o odstranění krytu jako takového (drží na pouhých čtyřech šroubcích). Ale zejména jde o sesazení sání! Ovšem na rozdíl od výměny svíček NAPROSTO CELÉHO!!!

 

Demontáž:
  1. odpojení baterie !!!
  2. krytu motoru (4 šroubky, na tom nic není)
  3. přídavného odvětrání (ta podlouhlá bílá věc u krytu, je nacvaknutá a ještě zasvorkovaná na přídavném větráčku vedle motoru)
  4. elektroinstalace přišroubované k sání (na zadní části 2x a ze strany (pomocného sání) 1x)
  5. plynové táhlo (stačí svěsit)
  6. podtlaková hadice (od posilovače na brzdy)
  7. demontáž části sání mezi boxem a vlastním sáním
  8. vypuštění přebytečného tlaku v palivové soustavě (není z mé hlavy, ale důvod to jistě má)
  9. odpojení hromady čidel u přívodu pal. směsi (důvodem odpojení je jejich přichycení k sání)
  10. sundání několika hadiček přidělaných k sání (některé jen nastrčeny, jiné přichyceny páskami) na obrázku jsou vidět jen hadičky z jedné strany sání, další jsou z druhé strany
  11. demontáž vlastního sání (cca 10 matek našroubovaných na štefty) po odšroubování, velmi opatrně sundejte vlastní stání. Jde to nic moc.
  12. nyní již na Vás bude civět 6x dírka k sacím ventilům.
  13. odpojíte přívod paliva i s odvodem zbytku
  14. na cca 6ti šroubcích je přichycen al. odlitek přímo k bloku motoru (na něm je přichycený vstřikovací věneček)
  15. ten rozhodně NESUNDÁVEJTE (jen odpojte el. instalaci k tryskám)
  16. odmontujte celý odlitek vč. věnečku se vstřikovacími tryskami
  17. k termostatu vede z předu al. trubka ta musí ven taky, ovšem je to oříšek (málo místa :-(( )
  18. pozor poteče na vás voda :-) celý okruh se vypouštět nemusí stačí to co vyteče
  19. nyní už jen vlastní termostat - VELMI DOBŘE si pamatujte jak jste ho vyndali

 

Obrázky (sada č.1):
 

Nyní již jen vyjmout vlastní termostat z al. domečku. K tomu poslouží papírová trubička dodaná s termostatem. Dokonale očistit dosedací plochy al. domečku, nasadit nové těsnění a potřít těsnění dodaným tmelem. Nyní už zbývá jen nasadit al. domeček zpátky (upřímnou soustrast, je to takový malý ježek v kleci) Ale jde to!

Jak dlouho mi to celé trvalo? No hodně, protože jsem zcela zbytečne sundal právě onen palivový věneček. A jeho nasazení bylo něco šíleného. Strávil jsem s tím cca 6h. Ovšem dnes bych to mel do 2h možná méně hotové. (Už vím "kam šáhnout").

Každopádně u Opela mě to stálo poprvé cca 4.500,-Kč takže pokud jste alespoň trochu šikovní jde to udělat doma v garáži za "trochu" méně korunek. Opel tuto práci řeší úplně jinak a to je sundáním celých rozvodů, rozvodových kol, vodního čerpadla atd....

 

Zpětná montáž:

 

viz. Demontáž po zpátku… :-D
Plus dolít chladící kapalinu do chladícího okruhu. Odvzdušnění neřešte dojde k němu samovolně. Jen musíte mít naplno otevřené topení. A hlídat chvilku hladinu chl. kapaliny.
 
 
 
autor: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. dne 27.06.2003

 

Dnes je
Kontakty

Předseda: MiTy
Forum: Mystique*
Web: Tydou